dinsdag 28 februari 2017

Welke melk voor cappuccino

Om te weten welke melk je moet gebruiken voor die perfecte cappuccino of latte macchiato is het belangrijk om te weten wat melkschuim precies is. Want welke soort melk is nou de beste basis voor de perfecte schuimlaag? Voor een kopje cappuccino is dat echter geen slecht nieuws.

Lees hier welke melk voor cappuccino het mooiste melkschuim geeft. Vaak wordt er bij goede cappuccino (en latte's, et cetera) volle melk gebruikt. Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen volle, halfvolle en . Zo kun je een cappuccino, latte of flat white met koemelk maken,.

Nu heb ik gelezen dat je het best houdbare volle melk kan gebruiken, maar van welk merk? Bij de Appie heb ik zo'n ronde fles van de . Het is mogelijk om ook thuis een uitstekende cappuccino te bereiden. Gebruik voor een optimale cappuccino verse volle melk, of desnoods verse halfvolle melk. Als je je toegang verschaft tot ongeacht welk element van de site, geef je . Welke melk gebruik je en op welke eigenschappen moet je letten bij de aankoop van melk voor bijvoorbeeld een cappuccino of latte macchiato. Spring naar Welke melk kan ik het beste gebruiken?


Het maakt in principe niet uit welke melk je gebruikt voor het opschuimen, maar volle melk geeft het . Maar een espresso leent zich ook uitstekend als basis voor enkele beroemde variaties met melk.

Denk alleen maar aan de cappuccino of caffè . Melkschuim voor bijvoorbeeld een cappuccino of latte macchiato. Welke melk en melkschuim dus het lekkerst is, is een kwestie van smaak. Liever plantaardige melk in je cappuccino? Nou zit er ook zo'n stoompijpje aan om melk op te schuimen maar het lukt me niet om goede melkschuim voor een cappuccino te maken. Ik ben er erg blij mee, maar vraag mij nu af welke melk het meest.


Maar als ik buiten de deur koffie drink kies ik vaak voor cappuccino. Hallo dames, Sinds gister zijn wij in bezit van een Illy espresso machine, waar je ook cappuccino mee kan maken. Wil jij de perfecte melkschuim maken voor je cappuccino?


Dit voorkom je door langhoudbare volle melk te gebruiken. Jeroen Veldkamp, meervoudig Nederlands barista-kampioen, laat zien hoe je het beste melk. Een mooie dikke witte laag met bubbeltjes, het ziet er niet alleen mooi uit, het is ook super lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.