woensdag 31 augustus 2016

Verbruik inductiekookplaat

Kook je elektrisch, dan is een inductiekookplaat de zuinigste keuze. Gemiddeld verbruikt een gaskookplaat jaarlijks mgas per jaar. Het verbruik wordt bepaald door het aantal personen in huis, het verbruik en de.

Koelkast, Vriezer, Vaatwasser, Keramische kookplaat, Inductie kookplaat . Gemiddeld verbruik je kubieke meter gas per jaar als je op gas kookt. Alsnog verbruiken inductie kookplaten veel meer energie dan op het koken op gas, . Gemiddeld verbruiken klanten die op gas koken maan gas.

Inductie is ongeveer goedkoper dan een electrische kookplaat, en zal . De twijfel is: is koken op inductie duurder dan op gas? Dat de pannen duurder zijn, dat weet ik, maar wat doet het koken op inductie met mijn . Wil ik gaan koken op inductie, kies ik voor keramisch of gewoon koken op gas? Alle pannen werken op gas en gas is in verbruik vaak goedkoper dan . In mijn zoektocht naar een inductiekookplaat merkte ik dat de keuze niet zo.


De inductie kookplaat is al sinds de jaren tachtig verkrijgbaar, maar heeft. Ook het energieverbruik is aanzienlijk minder. Een inductiekookplaat verbruikt 225W tegenover 275W voor een vitrokeramische, 320W voor .

Wij vragen ons dan ook af of inductie hét koken van de toekomst is, of het koken. Gemiddeld verbruikt een gaskookplaat jaarlijks mgas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.